5/22/2018

Kurybine biografija



Vaikystėje visi žmonės aplink mane kūrė buities rankdarbius su adata, vąšeliu, virbalais. O senelis Petras Naujikas buvo tikras Renesanso žmogus: medį, molį ar audinį paversdavo į klumpes, namus ar aprangą. Jo dėka ir aš įgijau pasitikėjimą savo rankomis.

1985 baigiau aprangos dizaino studijas Kauno Kolegijoje ir su Meistro diplomu pradėjau pirmą darbą - mokyti siuvimo Kauno Buitinių Paslaugų Mokykloje. Pirmasis darbo kolektyvas tebepalaiko mane jau virš trisdešimt metų. Kasmet čia sugrįžtu įvykdyti naujų darbų ir užmanymų.

1988 Lietuvos Mokslų Akademijos Fizikos Institute sukūriau darbo drabužius eksperimentinei grupei EKSMA. Tada įvaldžiau utilitarines aprangos funkcijas, vėliau  išplėtodama multifunkcines mados ypatybes ir sukurdama visą eilę daugialypės paskirties aprangų ir jos priedų.

Nuo 1989 perėjau į poetišką ir šventinį mados pasaulį per Dalios Teišerskytės vadovaujnamą Grožio Teatrą bei dalyvaudama Sąjunginiuose Mados Konkursuose. Laimėjimas sykį buvo šventiniu laivu pasiplaukyti Baltijos jūroje. Mačiau net Helsinkio žiburius...neužilgo susimečiau su desidentais ir pabėgau į Ameriką, kur nebuvo man, nelegalei, didelio profesinio pasirinkimo. Siuvau išeiginę, klasikinę moterišką aprangą iš prabangių audinių ir odos apie penkis metus. 

1991-95 tęsiau mokslus Niujorko Madų Institute (Fashion Institute of Technology)  ir pirmasis legalus darbas Niujorko centre buvo McCall Pattern Co., kurioje pagal instrukcijas piešiau konstruktyvų siuvimo procesą vad. diagramomis. Ten vizualiai supratau siuvimo, kaip technikos meną. Eksperimentavau, gryninau ir ...

1997 pristačiau kolekciją "Emergency" (Kritiška Padėtis)  Niujorko Madų Dienose. Tai buvo mano sėkmės ir naujos siuvimo mokyklos pradžia. Ši ir visos sekančios kolekcijos kuriamos de-konstruktyviai. Taip ši dizaino pakraipa įvardinta ir išplėtota garsios Japonų dizainerės Rey Kawakubo.  Aš ją papildžiau skulptūrine tekstūravimo technika, švariu bei lakonišku gaminio užbaigimu, Baltiška estetika. Naudoju tik nebrizgias medžiagas, tokias kaip oda (natūrali ir dirbtinė), veltinis, tankaus dvipusio mezgimo viskozė ir virta vilna. 

Taip kasmet pasirodydavau su nauja kolekcija Niujorko Madų Dienose.

1999 Art Directors Club, tarptautinė organizacija, apdovanoja mane Sidabro medaliu už novatorišką portfolio. Nuo tada ėmiausi konceptualios mados, kaip meno išraiškos. Padėjau architektui/menininkui Gaetano Pesce sukurti dėvimą skulptūrą "Landscape" jo retrospektyvinei parodai Toronte. 

2000 Pristačiau GenArt organizuotame renginyje State of Fashion autorinę suknelę/ skulptūrą "Waist Not", kurios tūris buvo iš mados išėję drabužiai ir priedai, forma aptaki, o svoris toks, kad apsunkino ir sulėtino modelio ėjimą (užuomina į skubų nūdienos gyvenimo tempą) bei suteikė sąlygas prisėsti ant to suknelėje  prikimšto tūrio bet kuriuo metu.

2000 metų išvakarėse buvo sėkmingai pristatyta kolekcija, kuri tiek pasirinkta vieta, tiek laiku kalbėjo apie naujo amžiaus gimimą. Supokuotos figūros rangėsi, muistėsi, kol perplėšė apvalkalus. Išlindo figūrų galvos ir rankos. Pakuotės virto modernia apranga ir modeliai pradėjo podiumo vaikštynes. Minia kaukė iš netikėto pasitenkinimo. 

2001 pradėjau kostiumų kūrybos darbą teatruose WaxFactory ir StageWorks.

2002 atstovavau mados pasaulį su grupe dizainerių iš JAV Paryžiuje JAV Ambasadoje.

2005 atidariau concept parduotuvę Hudson, NY.

2012 atidaryta galerija "(hi)story labor(story)" Hudson, NY, kurioje mados, skulptūros ir meninių objektų instaliacijas kūriau bendradarbiaudama su menininkais Nicholas Kahn, Melora Kuhn, Correy Albright.

2014 autorinė mados ir tekstilės meno instaliacija "Žalčių Karalienė" pasakojanti apie taikų Baltų mitą, etiką ir estetiką Balta Galerija, Kaune; Cohoes, NY; Hudson, NY.

2017 paskutinis pasirodymas Niujorko Madų Dienose Lietuvos Konsulate. Autorinė konceptuali mados ir tekstilės meno instaliacija "Saugos Ženklai" kurioje mūsų protėvių pavyzdžiu grožis vėl yra kuriamas apsaugai. Paroda vystyta tematiškai ir aplinkos įtakoje:
Prieglobstį, kaip saugią vietą pasirodžiau A. ir A. Tamošaičių tekstilės muziejuje Vilniuje (sostinės politika pabėgėliams); 
Sauga pripildytas Miegamasis (autorės jaunystės namai) Kauno Galerijoje Balta;
Saugi Šventovė, paroda skirta Birutei Palangos Galerijoje Ramybė.

Baltų raštų studija ir dirbtuvės vyksta kiekvienos parodos metu. Šiemet:

Gegužės 25-26 Kelmės Kultūros Centre; vėliau Ramuvos stovykloje; Dieveniškių plenere; Mėnuo Juodaragis šventėje. Prašau sekti FB/Vilma Mare Baltic style.

Foto Milda Jukneviciūte iš parodos "Saugos Ženklai/ Prieglobstis"